Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 821.
Data | Wpis | Źródło |
---|---|---|
Środa | Komisarz Rządu ustalił plan wydatków inwestycyjnych na miesiąc październik na łączną kwotę 883.016 zł. W ramach tych kredytów kontynuowane miały być dalsze prace inwestycyjne przy budowie szkół, ulic i placów, kanalizacji i wodociągów, przyprowadzeniu pomiarów, oraz przyz dokończeniu budowy kolonii robotniczej na Grabówku. | Wiadomości Portu Gdyńskiego |
Wtorek | Pracownicy warsztatów Marynarki Wojennej opodatkowali swoje miesięczne pobory w wysokości 2%, przeznaczając uzyskane sumy na dożywianie dzieci bezrobotnych. | Wiadomości Portu Gdyńskiego |
Środa | Podpisano nową umowę zbiorową, która obowiązywać miała do 31 grudnia 1932 r. Dotyczyła wszystkich załóg statków morskich (pasażerskich i towarowych) z wyjątkiem holowników. W porównaniu z umową z 1929 r. zarobki marynarzy były obniżone. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Piątek | W gmachu Żeglugi Polskiej w Gdyni Odbyła się kolejna konferencja dotycząca nowej umowy zbiorowej. Rozmowy prowadzone były pomiędzy Związkiem Armatorów Polskich a przedstawicielami Oddziału Morskiego ZZT. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Sobota | W gmachu Żeglugi Polskiej w Gdyni odbyła się nieoficjalna konferencja pomiędzy Związkiem Armatorów Polskich reprezentowanym przez sekretarza związku Pawłowskiego, a przedstawicielami Oddziału Morskiego ZZT. Była to pierwsza z konferencji poprzedzających zawarcie umowy zbiorowej. Punktem spornym przy omawianiu założeń przyszłej umowy było ustalenie czasu pracy na statkach. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Czwartek | Odbyła się konferencja Związku Armatorów Polskich z przedstawicielami Oddziału Morskiego ZZT w Gdyni. W charakterze zaproszonych gości uczestniczył w konferencji Rudolf Cymerman, reprezentujący Zarząd Główny ZZT, oraz poseł T. Matuszewski z Bydgoszczy z ramienia PPS. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Wtorek | Na stojącym w gdyńskim porcie statku "Kościuszko" rozpoczął się strajk wskutek obniżenia o 30% poborów marynarzy przy jednoczesnym zwiększeniu godzin pracy na statkach. Co stanowiło naruszenie warunków umowy zbiorowej z 1930 r. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Poniedziałek | Zastrajkowali oficerowie statków handlowych "Poznań", "Kraków" i "Warta". Przyczyną strajku była obniżka o 10% dotychczasowych płac dokonana przez Związek Armatorów Polskich. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Czwartek | W Gdyni powstał Oddział Związku Literatów Polskich. Pierwszym Prezesem został Kazimierz Śliwkowski. W zebraniu założycielskim uczestniczyli m.in. dr Władysław Pniewski z Gdańska oraz znany kompozytor Feliks Nowowiejski. | Kalendarium Kaszubsko-Pomorskie |
Sobota | Do Gdyni z Amsterdamu przyjechał sekretarz generalny Międzynarodowej Federacji Transportowców - Edo Fimen. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Wtorek | Policja aresztowała grupę osób kolportujących na terenie Gdyni i Bydgoszczy ulotki komunistyczne. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Sobota | Ministerstwo Przemysłu i Handlu przekazało Państwowej Szkole Morskiej statek szkolny "Dar Pomorza". | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Czwartek | Bezrobotni urządzili demonstrację przed gmachem Pośrednictwa Pracy, a w lokalu Generalnej Federacji Pracy wybito szyby. Policja rozpędziła demonstrantów, aresztując kilka osób, w tym J. Piekarka, prezesa Oddziału Robotników Portowych ZZT. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Poniedziałek | Prezesem Oddziału Robotników Portowych ZZT został Jan Piekarek. | Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców |
Sobota | Zorganizowano przedsiębiorstwo Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe S.A. Linia Gdynia - Ameryka dla komunikacji pasażerskiej między Gdynią i Gdańskiem a Stanami Zjednoczonymi (Nowy Jork) i Kanadą (Halifax). Towarzystwo posiadało w Polsce 11 filii: w Warszawie, Krakowie, Lwowie, Lublinie, Tarnopolu, Brześciu, Kowlu, Równem, Rzeszowie, Łucku i w Gdańsku, 3 w Stanach Zjednoczonych i 5 w Kanadzie. Wkład państwa wynosił 53% akcji. W 1934 r. towarzystwo przybrało nową nazwę: Gdynia - Ameryka Linie Żeglugowe S.A. | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |