Kalendarium

Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 821.

DataWpisŹródło

Środa
30 wrzesień
1931

Komisarz Rządu ustalił plan wydatków inwestycyjnych na miesiąc październik na łączną kwotę 883.016 zł. W ramach tych kredytów kontynuowane miały być dalsze prace inwestycyjne przy budowie szkół, ulic i placów, kanalizacji i wodociągów, przyprowadzeniu pomiarów, oraz przyz dokończeniu budowy kolonii robotniczej na Grabówku.Wiadomości Portu Gdyńskiego

Wtorek
01 wrzesień
1931

Pracownicy warsztatów Marynarki Wojennej opodatkowali swoje miesięczne pobory w wysokości 2%, przeznaczając uzyskane sumy na dożywianie dzieci bezrobotnych.Wiadomości Portu Gdyńskiego

Środa
22 lipiec
1931

Podpisano nową umowę zbiorową, która obowiązywać miała do 31 grudnia 1932 r. Dotyczyła wszystkich załóg statków morskich (pasażerskich i towarowych) z wyjątkiem holowników. W porównaniu z umową z 1929 r. zarobki marynarzy były obniżone.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Piątek
10 lipiec
1931

W gmachu Żeglugi Polskiej w Gdyni Odbyła się kolejna konferencja dotycząca nowej umowy zbiorowej. Rozmowy prowadzone były pomiędzy Związkiem Armatorów Polskich a przedstawicielami Oddziału Morskiego ZZT. Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Sobota
04 lipiec
1931

W gmachu Żeglugi Polskiej w Gdyni odbyła się nieoficjalna konferencja pomiędzy Związkiem Armatorów Polskich reprezentowanym przez sekretarza związku Pawłowskiego, a przedstawicielami Oddziału Morskiego ZZT. Była to pierwsza z konferencji poprzedzających zawarcie umowy zbiorowej. Punktem spornym przy omawianiu założeń przyszłej umowy było ustalenie czasu pracy na statkach.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Czwartek
25 czerwiec
1931

Odbyła się konferencja Związku Armatorów Polskich z przedstawicielami Oddziału Morskiego ZZT w Gdyni. W charakterze zaproszonych gości uczestniczył w konferencji Rudolf Cymerman, reprezentujący Zarząd Główny ZZT, oraz poseł T. Matuszewski z Bydgoszczy z ramienia PPS.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Wtorek
23 czerwiec
1931

Na stojącym w gdyńskim porcie statku "Kościuszko" rozpoczął się strajk wskutek obniżenia o 30% poborów marynarzy przy jednoczesnym zwiększeniu godzin pracy na statkach. Co stanowiło naruszenie warunków umowy zbiorowej z 1930 r.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Poniedziałek
18 maj
1931

Zastrajkowali oficerowie statków handlowych "Poznań", "Kraków" i "Warta". Przyczyną strajku była obniżka o 10% dotychczasowych płac dokonana przez Związek Armatorów Polskich. Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Czwartek
14 maj
1931

W Gdyni powstał Oddział Związku Literatów Polskich. Pierwszym Prezesem został Kazimierz Śliwkowski. W zebraniu założycielskim uczestniczyli m.in. dr Władysław Pniewski z Gdańska oraz znany kompozytor Feliks Nowowiejski.Kalendarium Kaszubsko-Pomorskie

Sobota
27 grudzień
1930

Do Gdyni z Amsterdamu przyjechał sekretarz generalny Międzynarodowej Federacji Transportowców - Edo Fimen. Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Wtorek
25 listopad
1930

Policja aresztowała grupę osób kolportujących na terenie Gdyni i Bydgoszczy ulotki komunistyczne.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Sobota
12 lipiec
1930

Ministerstwo Przemysłu i Handlu przekazało Państwowej Szkole Morskiej statek szkolny "Dar Pomorza".Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Czwartek
22 maj
1930

Bezrobotni urządzili demonstrację przed gmachem Pośrednictwa Pracy, a w lokalu Generalnej Federacji Pracy wybito szyby. Policja rozpędziła demonstrantów, aresztując kilka osób, w tym J. Piekarka, prezesa Oddziału Robotników Portowych ZZT.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Poniedziałek
14 kwiecień
1930

Prezesem Oddziału Robotników Portowych ZZT został Jan Piekarek.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Sobota
29 marzec
1930

Zorganizowano przedsiębiorstwo Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe S.A. Linia Gdynia - Ameryka dla komunikacji pasażerskiej między Gdynią i Gdańskiem a Stanami Zjednoczonymi (Nowy Jork) i Kanadą (Halifax). Towarzystwo posiadało w Polsce 11 filii: w Warszawie, Krakowie, Lwowie, Lublinie, Tarnopolu, Brześciu, Kowlu, Równem, Rzeszowie, Łucku i w Gdańsku, 3 w Stanach Zjednoczonych i 5 w Kanadzie. Wkład państwa wynosił 53% akcji. W 1934 r. towarzystwo przybrało nową nazwę: Gdynia - Ameryka Linie Żeglugowe S.A.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980
Gdyńskie Kalendarium
Rocznik Gdyński © 2018