Kalendarium

Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 821.

DataWpisŹródło

Sobota
11 styczeń
1936

W lokalu Izby Przemysłowo-Handlowej pod przewodnictwem wojewody Wachowiaka, odbyło się posiedzenie Komitetu dla spraw portowych Rady Handlu Zagranicznego przy Związku Izb Przemysłowo-Handlowych. Poświęcone było rozpatrzeniu projektu ustawy o komercjalizacji portu gdyńskiego.Wiadomości Portu Gdyńskiego

Piątek
06 wrzesień
1935

Przekazano do eksploatacji motorówkę pilotową "Pilot IV" zbudowaną w Stoczni Gdyńskiej na zamówienie Urzędu Morskiego.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Czwartek
22 sierpień
1935

Odebranie od stoczni Cantieri Riuniti Dell Adriatico (Monfalcone) w Trieście pierwszego ze zbudowanych tam statków m/s "Piłsudski"Polska Żegluga Morska w latach II Rzeczypospolitej

Czwartek
27 czerwiec
1935

Powstało przedsiębiorstwo Rothert i Kiłaczycki Sp. z o.o. Początkowo przedmiotem działania była odprawa statków, frachtowanie pod ładunki masowe i drobnicowe, przyjmowanie agentur i przedstawicielstw polskich i zagranicznych linii i przedsiębiorstw żeglugowych, pośrednictwo w kupnie i sprzedaży statków, węgla bunkrowego oraz udział w przedsiębiorstwach związanych z żeglugą i handlem morskim. W 1939 r. do działalności przedsiębiorstwa włączono żeglugę morska własnym statkiem.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Piątek
12 październik
1934

Do rejestru handlowego wpisano przedsiębiorstwo gospodarki rybnej "Polonia", Połów i Import Śledzi, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Kapitał zakładowy spółki wynosił 50 tys. zł, podzielonych na 50 udziałów po 1000 zł każdy.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Sobota
20 styczeń
1934

W rejestrze handlowym Sądu Grodzkiego w Gdyni wpisano firmę Stocznia Yachtowa w Gdyni. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Siedziba spółki znajdowała się przy ul. Rybnej 3. Działalność jej dotyczyła budowy nowych jednostek pływających, produkcji przyborów i wszelkiego sprzętu morskiego oraz remontu jednostek pływających, kupna, sprzedaży i pośrednictwa w kupnie i w sprzedaży jednostek pływających, ratownictwa okrętowego, ściągania i wydobywania obiektów morskich w zakresie jachtingu, rybołówstwa i temu podobnych. Kapitał zakładowy spółki wynosił 12 tys. zł., podzielonych między 12 udziałowców po 100 zł każdy.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Sobota
20 styczeń
1934

Do rejestru handlowego Sądu Grodzkiego wpisano firmę: Stocznia Yachtowa w Gdyni. Spółka z ograniczoną odpowiedzalnością.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Środa
29 listopad
1933

Polskie Transatlantyckie Towarzystwo Okrętowe podpisało umowę ze stocznią Cantieri Riuniti Dell Adriatico (Monfalcone) w Trieście, przewidującą budowę dwóch statków transoceanicznych o pojemności około 14 400 BRT każdy. Cenę obu jednostek ustalono na 61 820 tys. lirów włoskich, czyli 26 750 098,08 zł. Stocznia włoska zobowiązała zobowiązała się dostarczyć pierwszą jednostkę za 20 miesięcy, druga za 26 miesięcy. Polska Żegluga Morska w latach II Rzeczypospolitej

Środa
14 grudzień
1932

Przedstawiciele ZZT podpisali 14 grudnia 1932 r. umowę zbiorową dla marynarzy, która obowiązywać miała na statkach Polskiej Marynarki Handlowej od 1 stycznia 1933 r. Umowa pogarszała warunki pracy i płacy marynarzy, przedłużała czas pracy z 9 do 10 godzin, obniżała płace od 7% wzwyż i powiększała opłaty za świadczenia socjalne.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Sobota
24 wrzesień
1932

Na podstawie umowy z 11 kwietnia 1832 r. Morski Instytut Rybacki przejął od Morskiego Urzędu Rybackiego Halę i Chłodnię Rybną, znajdujące się na nabrzeżu rybnym w Gdyni.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Wtorek
30 sierpień
1932

Oddano do eksploatacji kuter rybacki "Hel l11", pierwszą jednostkę zbudowaną w Stoczni Gdyńskiej.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Sobota
09 lipiec
1932

Minister przemysłu i handlu w porozumieniu z ministrem skarbu wydał zarządzenie o likwidacji Przedsiębiorstwa Państwowego "Żegluga Polska" i utworzeniu spółki akcyjnej. Zatwierdzono jednocześnie statut spółki akcyjnej firmy "Żegluga Polska. Spółka Akcyjna. Kapitał zakładowy wynosił 8 mln złotych podzielonych na 40 tysięcy akcji, każda o wartości nominalnej 200 zł.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Niedziela
19 czerwiec
1932

Odbył się pierwszy Narodowy Kongres Żeglugi, na którym apelowano o powołanie do życia komisji koordynującej zagadnienia stoczni i rozbudowy floty handlowej.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Wtorek
15 grudzień
1931

Po wiecu, który odbył się przed lokalem ZZT przy ul. Św. Ducha (po przeniesieniu go z Grabówka) pochód robotniczy przeszedł ulicami: Św. Piotra, Portową, Starowiejską, Podjazdową i wrócił do siedziby ZZT przy ul. 10 Lutego.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców

Czwartek
05 listopad
1931

Około 400 bezrobotnych udało się pod gmach Starostwa Grodzkiego i zdemolowało jego biura.Historia Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców
Gdyńskie Kalendarium
Rocznik Gdyński © 2018