Kalendarium

Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 821.

DataWpisŹródło

Czwartek
06 styczeń
1927

Podniesienie bandery na pierwszych pięciu bliźniaczych trampach zakupionych przez państwowe towarzystwo Żegluga Polska". Były to parowce" "Wilno" dowodzony przez Mamerta Stankiewicza, "Poznań" dowodzony przez Stanisława Łabędzkiego, "Kraków" dowodzony przez Wacława Niewiarowicza, "Toruń" dowodzony przez Munzela i "Katowice" dowodzony przez Tadeusza Bramińskiego.Kronika Polski na morzu 1918-1939

Sobota
20 listopad
1926

Dekretem ministra przemysłu i handlu dyrektorem "Żeglugi Polskiej" mianowano działacza i prezesa Oddziału Poznańskiego Ligi Morskiej i Rzecznej inż. Juliusza Rummla.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Czwartek
07 październik
1926

Zygmunt Mianowicz złożył do Ministerstwa Rolnictwa i Dóbr Państwowych w Warszawie wniosek o wydzierżawienie 5000 m2 terenu na 25 lat w celu zbudowania stoczni rybackiej.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Czwartek
07 październik
1926

Rada Miejska pod przewodnictwem księdza Klemensa Przewoskiego, w obecności członków Jana Kamrowskiego, Franciszka Grzegowskiego i dra Bronisława Skowrońskiego, na wniosek Magistratu uchwaliła upoważnić Magistrat: "- do zaciągnięcia w Banku Gospodarstwa Krajowego długoterminowej pożyczki w wysokości 100 tysięcy złotych na budowę stoczni miejskiej, - do sprzedania w porozumieniu z fachowcami planu budowy o wymiarach około 30x70 m2 i ustanowieniu kosztorysu nie przekraczającego 100 tysięcy złotych". Projekt został wycofany 5 marca 1927 r. przez wojewodę pomorskiego.

Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Środa
06 październik
1926

Bernard Badziąg z Gdańska wystosował do Magistratu pismo z propozycją utworzenia warsztatu reperacyjnego dla kutrów, silników i parowozów oraz remontu maszyn parowych.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Piątek
01 październik
1926

Wśród rybaków przeprowadzono ponownie referendum w sprawie budowy stoczni. Wszyscy ankietowani w liczbie 57 wypowiedzieli się za budową stoczni przez magistrat.Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Czwartek
16 wrzesień
1926

Rada Miejska w Gdyni podjęła uchwałę upoważniającą magistrat do wybudowania w Gdyni stoczni jako przedsiębiorstwa państwowego.Kronika Polski na morzu 1918-1939

Czwartek
16 wrzesień
1926

Rada Miejska na posiedzeniu jednogłośnie uchwaliła aby: - "Upoważnić Magistrat do przedsięwzięcia kroków w celu wybudowania stoczni z ramienia miasta, jako przedsiębiorstwo państwowe. - Wezwać Magistrat do przygotowania uchwały celem zaciągnięcia w banku Gospodarstwa Krajowego pożyczki w wysokości 100 tysięcy złotych na budowę stoczni".Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Niedziela
04 kwiecień
1926

Komisja Rozbudowy Miasta Gdyni na pierwszym posiedzeniu zatwierdziła plan zabudowy miasta opracowany przez Adama Kuncewicza.Kronika Polski na morzu 1918-1939

Środa
10 luty
1926

Nadanie Gdyni praw miejskich.Kronika Polski na morzu 1918-1939

Środa
25 listopad
1925

Wydano ustawę o popieraniu polskiej żeglugi morskiej, zapewniającą pomoc ekonomiczną dla polskich przedsiębiorstw budowy statków, przedsiębiorstw żeglugowych i morskich statków rybackich (Dz.U. RP 1925 nr 125, poz. 891).Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980

Środa
30 wrzesień
1925

Rozpoczęcie budowy nowej linii kolejowej, tzw. magistrali węglowej, która omijając terytorium Wolnego Miasta Gdańska docierała do Gdyni.Kronika Polski na morzu 1918-1939

Środa
27 maj
1925

Jan Radtke, wójt gminy Gdynia, skierował drugi z kolei memoriał (pierwszy w 1924 r.), w którym uzasadniał konieczność przyznania Gdyni praw miejskich.Gdyńskie Kalendarium 2014

Piątek
27 luty
1925

Zawarcie z Konsorcjum Francusko-Polskim, prowadzącym budowę portu w Gdyni, dodatkowej umowy, w której przewidywano zakończenie budowy portu do 1929 r.Kronika Polski na morzu 1918-1939

Piątek
08 sierpień
1924

Przeniesienie Dowództwa Floty z Pucka do Gdyni.Kronika Polski na morzu 1918-1939
Gdyńskie Kalendarium
Rocznik Gdyński © 2018