Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 821.
Data | Wpis | Źródło |
---|---|---|
Czwartek | Podniesienie bandery na pierwszych pięciu bliźniaczych trampach zakupionych przez państwowe towarzystwo Żegluga Polska". Były to parowce" "Wilno" dowodzony przez Mamerta Stankiewicza, "Poznań" dowodzony przez Stanisława Łabędzkiego, "Kraków" dowodzony przez Wacława Niewiarowicza, "Toruń" dowodzony przez Munzela i "Katowice" dowodzony przez Tadeusza Bramińskiego. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | Dekretem ministra przemysłu i handlu dyrektorem "Żeglugi Polskiej" mianowano działacza i prezesa Oddziału Poznańskiego Ligi Morskiej i Rzecznej inż. Juliusza Rummla. | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Czwartek | Zygmunt Mianowicz złożył do Ministerstwa Rolnictwa i Dóbr Państwowych w Warszawie wniosek o wydzierżawienie 5000 m2 terenu na 25 lat w celu zbudowania stoczni rybackiej. | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Czwartek | Rada Miejska pod przewodnictwem księdza Klemensa Przewoskiego, w obecności członków Jana Kamrowskiego, Franciszka Grzegowskiego i dra Bronisława Skowrońskiego, na wniosek Magistratu uchwaliła upoważnić Magistrat: "- do zaciągnięcia w Banku Gospodarstwa Krajowego długoterminowej pożyczki w wysokości 100 tysięcy złotych na budowę stoczni miejskiej, - do sprzedania w porozumieniu z fachowcami planu budowy o wymiarach około 30x70 m2 i ustanowieniu kosztorysu nie przekraczającego 100 tysięcy złotych". Projekt został wycofany 5 marca 1927 r. przez wojewodę pomorskiego. | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Środa | Bernard Badziąg z Gdańska wystosował do Magistratu pismo z propozycją utworzenia warsztatu reperacyjnego dla kutrów, silników i parowozów oraz remontu maszyn parowych. | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Piątek | Wśród rybaków przeprowadzono ponownie referendum w sprawie budowy stoczni. Wszyscy ankietowani w liczbie 57 wypowiedzieli się za budową stoczni przez magistrat. | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Czwartek | Rada Miejska w Gdyni podjęła uchwałę upoważniającą magistrat do wybudowania w Gdyni stoczni jako przedsiębiorstwa państwowego. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Czwartek | Rada Miejska na posiedzeniu jednogłośnie uchwaliła aby: - "Upoważnić Magistrat do przedsięwzięcia kroków w celu wybudowania stoczni z ramienia miasta, jako przedsiębiorstwo państwowe. - Wezwać Magistrat do przygotowania uchwały celem zaciągnięcia w banku Gospodarstwa Krajowego pożyczki w wysokości 100 tysięcy złotych na budowę stoczni". | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Niedziela | Komisja Rozbudowy Miasta Gdyni na pierwszym posiedzeniu zatwierdziła plan zabudowy miasta opracowany przez Adama Kuncewicza. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Środa | Nadanie Gdyni praw miejskich. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Środa | Wydano ustawę o popieraniu polskiej żeglugi morskiej, zapewniającą pomoc ekonomiczną dla polskich przedsiębiorstw budowy statków, przedsiębiorstw żeglugowych i morskich statków rybackich (Dz.U. RP 1925 nr 125, poz. 891). | Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945 / Czesław Jeryś // Wydawnictwo Morskie. - Gdańsk, 1980 |
Środa | Rozpoczęcie budowy nowej linii kolejowej, tzw. magistrali węglowej, która omijając terytorium Wolnego Miasta Gdańska docierała do Gdyni. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Środa | Jan Radtke, wójt gminy Gdynia, skierował drugi z kolei memoriał (pierwszy w 1924 r.), w którym uzasadniał konieczność przyznania Gdyni praw miejskich. | Gdyńskie Kalendarium 2014 |
Piątek | Zawarcie z Konsorcjum Francusko-Polskim, prowadzącym budowę portu w Gdyni, dodatkowej umowy, w której przewidywano zakończenie budowy portu do 1929 r. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Piątek | Przeniesienie Dowództwa Floty z Pucka do Gdyni. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |