Ilość znalezionych wpisów spełniających kryteria wyszukiwania: 821.
Data | Wpis | Źródło |
---|---|---|
Sobota | Zmiana nazwy mieszanego przedsiębiorstwa Chińsko-Polskie Towarzystwo Maklerów Okrętowych "Chipolbrok" na Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe "Chipolbrok". | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | Rozpoczęcie działalności polsko-singapurskiej spółki agencyjnej "Baltic Far East Shipping" w Singapurze, powołanej do obsługi statków PLO oraz akwizycji ładunków w tym porcie i portach Malezji. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Czwartek | Wręczono nagrody ministra handlu zagranicznego i gospodarki morskiej: Marii i Andrzejowi Szypowskim za album Gdynia i D.Z. Kosedom za projekt pomnika Józefa Conrada-Korzeniowskiego. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | Zakończył się I Kongres Kultury Morskiej zorganizowany przez Stowarzyszenie Działaczy Kultury Morskiej. | Gdyńskie Kalendarium 2014 |
Piątek | Rozpoczął się I Kongres Kultury Morskiej zorganizowany przez Stowarzyszenie Działaczy Kultury Morskiej. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | W Stoczni im. Komuny Paryskiej zwodowano statek typu "Panamax", największą i najdłuższą (251, 15 m) jednostkę spośród budowanych w Polsce. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Czwartek | ORP"Wodnik" wyruszył z Gdyni pod dowództwem kadm. Witolda Glińskiego w rejs na drugą półkulę. Było to drugie przejście polskiego wojennego okrętu szkolnego przez Atlantyk. Pierwszym był rejs ORP "Iskra" do Newport w Stanach Zjednoczonych AP w 1930 r. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Poniedziałek | Opuszczenie bandery na okręcie - muzeum "Burza". W ciągu 16 lat okręt zwiedziło blisko 3 750 tys. osób. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | Dyrektor naczelny PLO Stanisław Bejger został odznaczony za zasługi dla rozwoju gospodarki morskiej Orderem Sztandaru Pracy II klasy. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Czwartek | W Gdyni podniesiono banderę na nowym okręcie szkolnym WSM - ORP "Wodnik". | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Piątek | W Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni zawarto pierwszy gazowiec typu LPG przeznaczony dla armatora szwedzkiego. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | Pomiędzy PLO a konferencją żeglugową Indie - Pakistan - Bangladesz zawarto porozumienie, na mocy którego PLO stały się jej członkiem. W wyniku tego porty polskie, tak jak porty zachodnioeuropejskie, zostały po raz pierwszy włączone do jednolitego międzynarodowego systemu konferencyjnych centralnie sterowanych przewozów. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Piątek | W Stoczni Komuny Paryskiej w Gdyni zwodowano największy z dotychczas budowanych w Polsce statków - statek typu OBO o nośności 116 tys. t. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Wtorek | PPDiUR "Dalmor" odłowiło 2 mln t ryb od czasu rozpoczęcia działalności w 1946 r. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |
Sobota | Przekazano do eksploatacji pierwszą w Polsce podwodną wieżę wiertniczą "Geonur" konstrukcji A. Dębskiego zbudowaną pod egidą Polskiego Towarzystwa Nauk o Ziemi. | Kronika Polski na morzu 1918-1939 |